Ogilvy o reklamě v digitálním věku

    Doba, v níž by se 40,5 % mladých lidí raději vzdalo vidění na jedno oko než internetu. Zdá se vám to povědomé, nebo spíše šílené? Volte to první. To je dnešní doba. Na tuto otázku totiž odpovídali mladí v roce 2016 společnosti AT&T v rámci průzkumu a výsledek byl přesně takový, kolik hlásá první věta tohoto odstavce.

    „Za našich let to bylo všechno jinak,“ slýcháme od prarodičů i rodičů. Možná to pomalu říkáme sami. V čem je to současné jiné? Je to jen vliv internetu? Zrychlený život, který si můžeme dovolit díky všem inovacím, jež se nám promítly do života? Nebo jsme to my sami? Toto je doba digitální. Doba, která dává obyčejnému člověku možnost být hvězdou internetu, aniž by kohokoliv ze svých fanoušků potkal osobně.

    Ogilvy o reklamě v digitálním věku

    Jestli je nějaký obor silně navázán na proměňující se trendy, je to marketing. Marketér. Profese, která v minulém století zahrnovala většinu aktivit v tomto oboru. A dnes? Stačí se jen podívat na „rozmnožení“ profesí, které si byl tento obor nucen vytvořit. PPC specialista. Správce sociálních sítí. SEO specialista. Analytik. Digitální doba přináší revoluci v marketingu, ať už jde o tvrdá čísla prodejů či boj o místo na výsluní (samozřejmě na Instagramu, kde jinde).

    Ogilvy o reklamě v digitálním věku z pera Milese Younga, nevýkonného předsedy představenstva Ogilvy & Mather, nám dělá průvodce touto novou dobou. Na marketingových kampaních současnosti předvádí, jak se doba změnila a co je správným východiskem v reakci na všechny turbulence. Osvětluje nové principy fungování, nové formy komunikace, které firmy i celebrity musí ovládat, aby v dnešním množství informací byly schopny zaujmout a hlavně – aby zůstaly sledovány.

    10 případových studií (Dove, Starbucks, Pokémon GO, Old Spice, Nike vs Nike+ atd.) ukazuje úspěšné formáty reklamy či komunikace, nebo dokonce rekonstrukci business modelů ve světě po digitální revoluci. Formáty, které zasáhnou populaci a nepustí ji. Formáty, které se nestanou digitálním odpadem. Protože v dnešní době nic není tak krátké jako paměť uživatele sociálních sítí. Ogilvy

    Pro porozumění dnešní reklamě je potřeba nejdříve pochopit jazyk současných zákazníků. Nemusíte se orientovat na mileniály. Nemusíte zaměstnávat pouze influencery. Možná se stačí podívat, jaká problematika trápí vaše publikum, a nalézt řešení, které by mu usnadnilo život. Nelze jen používat prázdná hesla, je potřeba vlastní přeměně věřit a tahle kniha se snaží ukázat vám cestu. Pomoci vám nalézt správné východisko a pochopení pro vaše zákazníky.

    Kam kráčí muž v logu Johnnieho Walkera? Kupředu. Chce to ale aspoň jednu jasnozřivou myšlenku marketéra, aby muže v logu otočila a nasměrovala správně. Tahle kniha kráčí stejným směrem. Věříme, že se do ní začtete a zaklapnete ji až na poslední straně. Tahle kniha se totiž hltá.


    30.5.2018, napsala Bára Svojtková

    Ogilvy o reklamě v digitálním věku

    Další články

    nahoru